Vízisport  »  Surf & kite  »  Szörf: Levél Szardíniáról

Hollósi Péter / www.windsurfbolt.hu

2016. május 12.

Eddig 0 hozzászólás
Már több mint egy hete itt vagyunk a Földközi tenger közepén. Te is tudod, ezerszer jártunk már erre, szinte minden tavasszal visszajövünk. Nem is tudom, mi vonz ide, a pizza, a fagyi, az olasz hangulat, merthogy nem csak a szörfözés az biztos.
Az idei túra eddig szuperül alakult, az indulást ugyan elhalasztottuk egy nappal, mert a Balatonon is kiváló szeles szombatot jeleztek előre, így Fonyód Alsóbélatelepen bemelegítettünk a délnyugati szélben. Sütött a nap, 24 fok volt, ideális volt szezonkezdésnek.

Másnap reggel nyolctól délután ötig
megtettünk a livornói kompig 1000km-t, este várost néztünk és felszálltunk a Moby kompra – a Sardinia Ferries sem olcsóbb. Hiába minden, megszokásból most is a decken aludtunk, hálózsákban, mint a hajléktalanok. Mehetnénk kabinba is, mint a gazdagok, de akkor oda lenne a varázs. Nem variáltunk sokat: a tavalyi évben kipróbált, és már áprilisban is nyitva tartó Tortuga kemping mobilhome-jában szálltunk meg Vignola-n. Tudnod kell, hogy ez pályaszállás, azaz ott a tengerpart azonnal.

Az előrejelzések – amiket minden este megnéztünk másnapra – nagyon pontosan eltalálták a várható szélirányt és az erősséget is, így Santa Teresa városka közbeiktatásával délután átmentünk Porto Pollóra, ahol kellemesen kifújt nyugati szélben 5.3-mal hivatalosan is megkezdtük a szörfös nyaralást. Porto Pollo észak Szardínia kultikus helye ráfúj a nyugati és keleti szél is, biztonságos, sok szörf center van, évekig főleg ide jártunk, aztán rákaptunk a hullámokra.

Na hullámokból kedd reggel akkorákat kaptunk
– kb. 2-3 méteres shorebreak volt - hogy vagy 2 órát ugráltunk csak saját szórakozásunkra, mert a reggeli szelet sajnos átaludtuk. Szerdára erősödött meg a keleti szél annyira, hogy előkerült a 76 literes Quatro wave deszka meg a 4.5-4.7 vitorlák. Most is maradtunk a szállásunknál, mert ugyan Stintino-ra még jobb szelet írtak, de úgy döntöttünk, hogy nem autózunk 2 órát, itt is jó lesz. Stintino egyébként csodálatos spot, olyan, mint egy karib Paradicsom, és ha a keleti szél csak ott fúj, érdemes átmenni. A következő napokban átfordult a szél nyugatira, de azért csúsztunk egy jót 6.3-mal Porto Liscia-n. Ez meg ugyanaz az öböl, mint Porto Pollo, mindig sima a víz, a szlalomosok eléggé kedvelik.

Szombatra bejött a jóslat.
Az utóbbi évek egyik legjobb szörfözése volt, wave deszka 4.2-es Simmer Halo vitorlával egész nap, mintha bekapcsolták volna a ventilátort. A hullámok délutánra 3 méter fölé nőttek, de a hely - Marina delle Rose - nem veszélyes, szörfösbarát, ugyanis van egy sziklacsík, ami megtöri a hullámokat, így kényelmesen lehet bejutni oda, ahol már jönnek a hegynyi hullámok, kb. 45 fokban balról. Tetszett volna Neked is, mert jó ugrórámpák alakultak ki, de most inkább kifelé a wave ride-ot élveztem. Annyira sokat mehettünk, hogy volt idő fotózni meg videózni is. Többnyire sütött a nap, néha eleredt az eső, kb. 20 fok volt, kb. 20-30 szörfös és kiteos volt jelen.

Mára durva szelet jeleztek és be is jött.
Hallom, hogy otthon is erős a szél, de itt vállalhatatlan. Ma ki kellett költöznünk, de egy órát töltöttünk a parton, hogy a négy méteres hullámokat fotózzuk. Aztán átmentünk Marina delle Rose-ra. Ilyet még nem láttál! SENKI sem mert bemenni, a szélmérő sosem ment 70km/óra ALÁ! Úgy döntöttünk, hogy megnézzük, hátha a sima vízet bevállaljuk. Porto Pollón már voltak többen, 2.9-es vitorlával is csúsztak. Rövid tanakodás után csúsztam 3.7-tel egy keveset, de annyira parttól elfújó volt a szél, hogy az igazat megvallva kicsit bátortalanul álltam a dologhoz, mert ilyen viszonyok között, ha elengedem a cuccot, lehet, hogy sosem lesz meg. Kihívás volt, nem vitás, ahogy mértük, a 80-90km/ó szélre néha ráfújt a 100+. Levideóztuk, szóval elhiheteted J.

Most a kompra várunk, remélem átvisz és nem leszünk tengeribetegek, mert a hullámok és a szél nem csitul.
Hát röviden ennyi, találkozunk holnapután a melóhelyen.